Klaipéda

29 juli 2015 - Klaipeda, Litouwen

Klaipéda is met 203.269 inwoners de derde stad van Litouwen. Vanwege de ijsvrije haven is Klaipėda de belangrijkste havenstad van het land. De stad ligt aan de Oostzee. Tot 1945 was de stad vooral bekend onder haar Duitse naam Memel, tevens de Duitse (en Nederlandse) naam van de rivier (Dané) waaraan ze ligt.

In deze stad verblijven we zes nachten in een 'apartment' in de oude binnenstad. Het is een heel groot appartement. We hebben drie verdiepingen en een eigen pooltafel. Ik wil in dit reisblog niet veel zeggen over financiële zaken, maar wil wel even kwijt dat in Litouwen alles goedkoop is. Ik kan er niet aan wennen. De rekening van ons (vierpersoons-) avondeten in een leuk en modern restaurant bedroeg nog geen € 25,00. We verifiëren regelmatig onze rekeningen. Omdat we bang zijn dat we te weinig hebben betaald! Niet alles is zó goedkoop, maar zeker zeer betaalbaar. Omdat Litouwen Scandinavisch aandoet, met zijn blonde inwoners, houten huizen en mooie natuur, zou het land nog wel eens door toeristen ontdekt kunnen worden als 'betaalbaar Scandinavië'!

1. Geraldine:
    29 juli 2015
    HET IS GEWELDIG WAT JULLIE ONTDEKKEN,EN WAAR IK VOORHEEN NOOIT IETS VAN HEB GEHOORD ALS VAKANTIE LAND. BLIJF BENIEUWD IEDERE DAG.KNUFFELS MOEKE.
  2. Annelieke:
    29 juli 2015
    xxx
  3. Joke:
    30 juli 2015
    llieve kinderen ,wat hebben jullie een mooie vakantie. prachtig weer , mooie natuur leuke aktiviteiten. Aparte logeer adressen.
    Geniet er nogeen paar dagen van
    En wat een mooie foto's
    En weer een goede reis naar huis.
    Groeten uit Gouda
    Mamma