Trakai (bestemming bereikt)

5 augustus 2015 - Trakai, Litouwen

Vandaag, woensdag 5 augustus 2015, zijn we met de trein van Kaunas naar Kariostides gereisd. Niemand weet waar dat ligt, zelfs de Litouwers niet, naar in de trein en achteraf bleek. Wij stapten daar uit de trein omdat de routeplanner zei dat we daar een taxi moesten nemen naar Trakai, onze eindbestemming. Het was in de middle of nowhere. Er waren twee huizen waar een oud vrouwtje, een mongool en een dikke vrouw zaten. De vrouw lachte neeschuddend dat er geen taxi's zijn daar. Het was tropisch heet de volgende trein zou pas 's avonds komen. Daar stonden we dan met onze bagage! We gingen net proberen om een taxi te bellen (die het station ook niet had kunnen vinden) toen daar een man bleek te staan die ons wel met zijn auto naar Trakai wilde brengen. Hij reed als een dolle over de onverharde wegen daar. Pratend, achteromkijkend en met losse handen. Ger lag helemaal in een deuk van het lachen.  We kwamen zo snel en veilig in Trakai. Hadden wij even geluk! En hij ook, want onze financiële dankbaarheid was groot. We hebben nu in Trakai een schattig geel houten huisje aan het meer, vlak bij het bekende kasteel van Trakai. We hebben gezwommen, gewaterfietst en zijn uit eten geweest in een restaurant dat aan onze tuin grenst. Heerlijk, heerlijk! Morgenmiddag gaan we hier weer weg. We vliegen die dag 's avonds vanuit Vilnius naar Brussel. Vlucht FR6459.

1. Judi:
    5 augustus 2015
    Oeps, nog niet thuis! Goede terugreis gewenst.
    Jullie hebben wel een gevarieerde vakantie gehad met als afsluiting een spannende laatste dag.
    Veel om op terug te zien.