Thailand - Koh Samed - tropische storm

29 juli 2016 - Ko Samet, Thailand

We zijn alweer terug van Chiang Mai, de prachtige stad (leuker dan Bangkok) vol tempels en nep-merkkleding. We zijn op 27 juli, de verjaardag van Ger, met de nachttrein, de bus en de boot naar het tropische eilandje Koh Samed, gereisd. Tijdens die reis hebben reisgenoten in de bus met hun voeten geleund tegen het dashboard waarop een Boeddhabeeld stond (zie vorig verhaal). Zij hebben daardoor het lot getart. Op de snelweg hield de bus er zomaar mee op. We stonden gelukkig op de linker rijbaan (ze rijden links in Thailand) vlak na een tolpoort (veel péage rond Bangkok) en we kregen al na een uur wachten een nieuwe bus. Na de busreis gingen we met een 'slow boat' naar het eiland. Vlak voor aankomst belandden we in een tropische storm. Hele hoge golven en onweer! We moesten van de slowboat ook nog overstappen in een niet overdekt klein bootje om dichtbij het strand te komen en wadend door het water aan land te komen. Dat overstappen was me een scène! Om in dat bootje te komen en om drijfnat in het kleine bootje te zitten. Sommigen vonden het levensgevaarlijk en hadden spierwitte gezichten. Ik had alleen maar zorgen over het droog blijven van onze elektronica. Dat is gelukt, ook al was ik helemaal vergeten dat ik plastic regenponcho's bij me had. Later bleken er tenminste tien van die dingen ongebruikt te zijn gebleven. Niemand had eraan gedacht op het moment dat ze eindelijk eens van pas hadden kunnen komen. Ger vond het avontuur met de boten gewéldig! Ze zat te glunderen op de rand van ons 'vluchtelingenbootje'! Ze had geen mooiere verjaardag kunnen hebben! We kwamen veilig aan land en onze bagage werd iets later gebracht. Bijna alles was drijfnat. Mensen hadden in Chiang Mai hun kleding laten wassen en deze lekker schoon, droog en opgevouwen weer meegenomen. Die kleding was nu weer nat. De vieze was daarentegen, die in de koffers in plastic zakjes zat, was droog gebleven. Nadat we elkaar droge kleding hadden geleend, konden we gezellig samen uit eten. De volgende dag was alles gelukkig weer opgedroogd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl