Thailand - Bangkok - River Kwai - Country Lake Nature Lodge

20 juli 2016

Het voordeel van een georganiseerde reis is dat je niet veel hoeft voor te bereiden. Je betaalt, haalt een paar inentingen, print de boardingpass uit en klaar! Het nadeel is dat je je inderdaad niet voorbereidt. Geen idee waar je precies naartoe gaat en wat je daar echt niet zou willen missen. Ik was niet de enige die daar last van had. Het leek wel of alleen mijn twee dochters zich goed hadden ingelezen. Mijn reisgenoten hadden allemaal geen idee wat ons te wachten stond. Gaan we met een nachttrein? Krijgen we een hotel zonder elektriciteit? Iedereen zei dat hij het te druk had gehad om zich voor te bereiden. En dat is toch vreemd eigenlijk als je hoopt op een topvakantie.

Onze reis begon in Bangkok. Daar maakten we kennis met het heerlijke Thaise eten, het gemak van de zeer goedkope vervoersmiddelen als taxi's, tuktuks, stadsbussen en de gezellige drukte op straat. We bekeken de highlights en maakten een fietstocht door de stad onder leiding van een vrouw die een ladyboy schijnt te zijn. Een diner in een drukke toeristenstraat en één in het hotel, mét Thaise karaoke. In een Thaise supermarkt, Foodland, verkopen ze dingen die we niet kennen maar wel lekker blijken te vinden, geroosterd zweewier met sesam, gedroogde mango, allerlei soorten rijstcrackers en sesamsnoepjes.

De volgende etappe was de River Kwai Jungle Rafts. Ik zou bijna zeggen: kijk voor meer informatie op de website van Djoser junior naar de beschrijving van de 21-daagse Thailandreis. We logeerden in sfeervolle hutten die op het water drijven en die worden verlicht door middel van olielampen. Het is een langgerekt hotel en iedereen kan met een zwemvest aan, aan het ene uiteinde van het hotel in het water springen, met de sterke stroom meedrijven naar het andere uiteinde van het hotel en daar weer uit het water klimmen. Elke dag zijn er excursies georganiseerd waaraan je kan deelnemen. Ik ben niet mee gaan floaten op de rivier, maar wel mee gegaan naar watervallen waar visjes de dode huidschilfers van je voeten eten. Heel grappig en raar en je houdt er heerlijk zachte voeten aan over. Na drie nachten zijn we weer verder gereisd. Wordt vervolgd.

1. Geraldine:
    20 juli 2016
    Hallo alle Pinckaersjes wat een heerlijke reis als ik dat zo lees
    ik geniet met jullie mee zo ver als het kan,ik vind het geweldig voor jullie zo lekker samen ,geniet er maar lekker van,
    Het is hier ook tropisch warm ,en blijf maar lekker binnen,
    verder alles O.K,ik verheug mij op het volgende verhaal.
    groetjes moeke.
  2. RIET Olivier-Heijmenberg:
    20 juli 2016
    Wat een geweldige reis maken jullie weer en wat fijn dat je ons op de hoogte houdt Annelieke. Heel interessant om met een andere cultuur kennis te maken. De Djoser site heb ik jullie programma gelezen.
    Jullie gaan nog heel veel zien en meemaken. Overal, maar speciaal in Chiang Mai, kun je mooie "herinneringen"
    kopen voor een klein prijsje. Beschilderde zijden parasolletjes en
    heel veel koper.
    Geniet ervan en nog heel veel plezier.
    Dag
    Tante Riet