GEORGIE

14 juli 2019 - Gouda, Nederland

Georgië als vakantiebestemming doet het goed als gespreksonderwerp op de werkvloer en bij vrienden. Meer mensen dan je denkt zijn er al eens geweest en zijn allemaal heel positief: mooi land, lekker eten, vriendelijke mensen. En dat is ook wat je leest in reisgidsen. Wij gaan er dit jaar als gezin van vijf naar toe. We vliegen met Air Baltic vanaf Schiphol via Riga naar Tbilisi. Met Booking.com hebben we accommodaties gereserveerd voor onze zelf montworpen rondreis. Wat ook nog grappig was omdat we in een geval een voorschot van vijftig euro moesten betalen. We kregen de bankgegevens in het Georgische alfabet. Dat alfabet met 38 verschillende 'krabbels'  hangt al een paar maanden bij ons aan de muur. Alleen het bankrekeningnummer was te lezen. Georgische Lari overmaken kostte bij onze eigen bank ook nog eens vijftig euro. We hebben een goedkope oplossing gevonden: betalen via Transferwise. Dat is gelukt. We kregen van de verhuurder van het appartement een 'duimpje' via de app. Dat zal in Georgië toch wel hetzelfde betekenen als bij ons. Vlucht geboekt, taxi bij aankomst geregeld, reizigersvaccinatie gehaald, tassen (bijna) ingepakt: We zijn er klaar voor!

1. Jolanda:
    14 juli 2019
    Veel plezier en ik volg graag hoe het jullie vergaat via het reisverslag. Groetjes Jolanda
  2. J SMINK:
    14 juli 2019
    De adressering is niet meer correct
  3. Judi:
    14 juli 2019
    Jullie hebben weer een bijzondere vakantiebestemming uitgekozen. Ik ben nieuwsgierig naar jullie belevenissen. Judi
  4. Marion maes:
    15 juli 2019
    ik verheug me al op de reisverslagen van dit land dat waarschijnlijk vol is van onverwachte schoonheid van mensen en natuur
  5. Eric Eggeraat:
    17 juli 2019
    Dag Annelieke, goede reis en kom behouden terug.
    Ik ben benieuwd naar jouw reisimpressies! Groet, Eric