Brussel - Dubrovnik

23 april 2016 - Dubrovnik, Kroatië

Nieuwsblad.be 22 april 2016: Op de luchthaven van Zaventem wordt een maand na de aanslagen van 22 maart druk gewerkt om de vertrekhal zo snel mogelijk weer open te krijgen. De werken zouden tegen eind mei moeten afgerond zijn, tot dan worden de reizigers binnengeloodst via tijdelijke tenten. Momenteel zijn 36 (van de 180) check-inbalies in gebruik. Ze zijn ingericht in de tijdelijke toegang tot de luchthaven.

Annelieke: Het valt deze dagen niet mee om als passagier vanaf luchthaven Zaventem te vertrekken. De vluchttijden en de vluchtroute zijn ongunstig veranderd en het is lang wachten tussen bewapende en behonde militairen en bepakte medereizigers. Onderweg in het vliegtuig hadden we ondanks alle controle toch een flits, een knal en branderige lucht. Gelukkig meldde de kapitein met vaderlijke stem dat de bliksem was ingeslagen. Dat dat niet erg was en dat hij dat al vijf keer had meegemaakt. De lucht die we roken was de geur van ozon, die hoort bij onweer. Na vervolgens nog een aantal maagtartende bewegingen van het vliegtuig, zijn we gelukkig toch veilig aangekomen. Daar zijn we dankbaar voor. Het was een leuke reis: Vrijdag een gezellige overnachting in een sjiek Brussels hotel dat zijn prijzen drastisch had verlaagd omdat de aanslag op de luchthaven een aanslag op de klandizie tot gevolg heeft gehad. Zaterdag ontbijt in Brussel, lunch in Frankfurt en diner in Dubrovnik. Wie doet je wat!

1. Lucienne:
    24 april 2016
    Fijn dat je zo positief blijft!in deze tijd kun je wel van alles bang worden en een blikseminslag tijdens een vlucht lijkt me reden genoeg...Dus goed gedaan,geniet van jullie reis en kom weer veilig terug.
  2. Piet:
    24 april 2016
    jullie zijn wat je noemt echte europeanen