LUXEMBOURG

24 augustus 2021 - Schwebsange, Luxemburg

Wat is er leuk aan een fietsvakantie?

Met stip op 1: vrijheid. Om te gaan en te staan waar je wilt. Wij hadden zo'n fijn hotel dat we een dag langer in Vianden zijn gebleven. Om vandaag uitgerust en met beter weer (stralende zon) verder te fietsen.

Op 2: opgaan in de  omgeving.  Je zoeft er geluidloos doorheen.  Je ruikt bloemen en kruiden. Je ziet heuvels, weilanden, wijngaarden en wolkenluchten. Luxemburg is mooi en afwisselend.

Even tussendoor: De dorpen waren vandaag (dinsdag) uitgestorven. Alsof er een bom was gevallen en wij de enigen waren die dat gemist hadden. Geen winkel, terras of bakker was er open. Heute geschlossen. Gelukkig hebben wij all you can eat noten, repen, water en koffie bij ons, want we konden pas om 16.00 uur in Remich (L) aan de Apfelstrudel.

Op 3: de mensen die je onderweg tegenkomt. Zo leuk, de gesprekken onderweg met anderen. Met Fred die naar zijn dochter in Rome fietst of Nico en Karin, motorrijders onderweg naar de lekkerste Wiener schnitzels in het Zwarte Woud. Of de campingeigenaren die hulp hebben gekregen van hun gasten bij het schoonmaken van hun overstroomde camping, vorige maand. Of de drie oudere mannen (jongens nog) met hun (opgevoerde) brommers van meer dan 50 jaar oud, die een tochtje naar Vianden maakten. Eén van hen werd gebeld door zijn vrouw. Of hij niet teveel wilde uitgeven, want thuis was de koelkast kapot gegaan. Ze waren toch al van plan om de volgende dag weer naar huis te gaan met de brommers op de aanhanger achter de auto.

Op 4: goed voor lichaam en geest. Je kan je hoofd leegmaken en sportief bezig zijn. Soms in gedachten nog even een appeltje schillen. Verder rest er rust en de regelmaat van de trappers. Helemaal zen.

Vandaag hebben we goed gefietst. Het gaat als vanzelf. In totaal 82 km en 681 meter omhoog (en weer naar beneden). We zijn in Perl (D) bij een drielandenpunt van Frankrijk, Luxemburg en Duitsland. Morgen naar Frankrijk!

Tip: Hotel Heintz Vianden

1. Judi:
    25 augustus 2021
    Wat is het genieten om 's morgens vroeg je enthousiaste verslag te lezen.
  2. Nanneke:
    25 augustus 2021
    Weer veel fietsplezier vandaag.