the serenity of being unplugged

13 oktober 2023 - Derry, Verenigd Koninkrijk

We zijn aan het einde gekomen van the causeway coastal route tussen Belfast en Derry. Het was heerlijk om unplugged te zijn en te genieten van het Ierse landschap. Het weer was wispelturig vandaag. Even (veel) regen, dan weer zon en harde wind. We zagen kasteelruines in groen gras onder een blauwe lucht met witte wolken. Filmmakers hebben die schoonheid vastgelegd in scènes van de Game of Thrones. Een ander hoogtepunt vandaag was de Bushmills distillery waar whiskey wordt gemaakt. Ik leerde van de rondleiding onder andere het volgende. Whiskey rijpt in tweedehands vaten van wit eikenhout. Het eerdere gebruik van die vaten (bijv voor sherry, wijn of port) beïnvloedt de smaak van de whiskey evenals het aantal jaren dat de wiskey rijpt. Bij het vullen van de vaten, gaat er ook whiskey overheen zodat de vaten goed doordrenkt zijn en sluiten. De flessen worden voor het bottelen met whiskey schoongemaakt. Ik begin te begrijpen waarom goede whiskey duur is. We zijn nu in een huisje in (London)derry in een soort van volksbuurt. Ook een leuke experiece: wonen zoals de mensen hier wonen.

1. Lucienne:
    13 oktober 2023
    Ik krijg vooral heel veel zin om (letterlijk)in jullie voetsporen te treden! Je bent een fantastische ambassadeur voor (Noord)Ierland!
    Kun je er niet nog een weekje aan vastplakken?
  2. RIET Olivier-Heijmenberg:
    13 oktober 2023
    Mijn grote Time/Life atlas ligt open op Ierland. Zo kan ik jullie reis volgen. Aan je foto's is goed te zien
    hoe interessant de kust is. Wat een geweldige reisbestemming hebben jullie gevonden.
    Zojuist keek ik naar het programma "3 op reis" en wat zag ik daar; opnames van Belfast. Hoe toevallig is dat.
  3. Annelieke:
    14 oktober 2023
    Aan Mike de eer voor het kiezen van deze bestemming.🙂