laatste dag

17 oktober 2023 - Gouda, Nederland

Als ontbijt hadden we een Ulster fry (zie foto) waarna we voor de rest van de dag genoeg hadden gegeten. Daarna zijn we vanaf ons hotel naar het centrum gaan lopen, een afstand van twee kilometer waarvoor we onze hand na deze vakantie niet meer omdraaien. We kochten nog wat (kerskaarten) en keken nog wat rond. Toen waren we klaar met ons verblijf in Belfast en voor de terugreis. Omdat we de huurauto om 15 uur op het vliegveld moesten inleveren waren we daar veel te vroeg voor onze vlucht van 19 uur. Maar hé, het was stralend weer en we waren moe en we hebben daar heerlijk buiten in de zon gezeten en het restje whiskey opgemaakt dat we nog hadden. Tijdens de terugvlucht zat ik naast een Noord-Ierse man. Toen ik van de stewardess weer zo'n grote kop koffie kreeg en tegen hem zei dat de koppen koffie in Noord-Ierland zo groot zijn, zei hij dat zijn vriendin, die uit Texas komt, daar anders over denkt. Daar zijn de koffies groter. Toen ik hem vroeg of ze in Noord-Ierland ook kerstkaarten versturen zij hij: "Nee, we géven die kaarten aan elkaar. Met kado's. We zoeken elkaar op met kerst. We zijn heel hecht." Dat brengt mij aan het einde van mijn verslag met twee aanbevelingen: 1. Vliegen mag niet van het klimaat, maar als je dan toch vliegt, of als je niet vliegt, hoef je niet per se ver weg te gaan voor een mooie reiservaring. 2. Laten we elkaar met kerst wat meer opzoeken, in plaats van alleen de beste wensen te sturen! Dank voor jullie aandacht!

1. RIET Olivier-Heijmenberg:
    17 oktober 2023
    Het was een geweldige reportage, Annelieke met mooie en interessante foto's. Dankjewel.
  2. Wouter:
    17 oktober 2023
    Heel erg genoten van de rapportage en de foto’s. Reuze bedankt!
  3. Annelieke:
  4. Henk:
    17 oktober 2023
    Mooie afsluiting! Die koffie is herkenbaar. Ook de morning coffee in Engeland in de pub waren grote bakken slappe koffie. Jammer dat Gouda zo ver weg, anders kwam ik een kerstkaart brengen… Hoe dan ook het was heel leuk jullie reis zo te kunnen meebeleven.
  5. Annelieke:
  6. Lucienne:
    17 oktober 2023
    Welkom thuis en jij bedankt voor het leuke en persoonlijke reisverslag waardoor ik ook een beetje op reis ben geweest! Tot ziens rond de Kerstdagen?!
  7. Annelieke:
  8. Nanneke:
    18 oktober 2023
    Wat een ontzettend leuk en boeiend reisverslag. Het kan direct in de Kampioen geplaatst worden bij wijze van spreken.
  9. Annelieke:
    18 oktober 2023