vakantie = interpretatie

24 juli 2015 - Palanga, Litouwen

We zijn nu in Palanga, een stad met twee gezichten. Het is van oudsher een vakantieressort voor rijke mensen uit Polen en Rusland die er een paleis en houten villa's hebben laten bouwen en botanische tuinen en mooie parken hebben laten aanleggen waarvan we nu nog kunnen genieten. De natuur rond Palanga bestaat uit bossen, duinen, witte zandstranden en zee. Prachtig! Aan de andere kant is Palanga een hysterische badplaats met alle toeristische attracties die je maar kan bedenken. De twee kilometer lange straat waar dat zich afspeelt, Basanavičiausoustraat, zou niet misstaan in Disneyland. Je kan er met wurgslangen op de foto, neptattoos laten zetten, 5D of 9D films bekijken enzovoort enzovoort. Uit elk café klinkt 's avonds live muziek. Er lopen heel veel mensen. Links en rechts rijden segways en alle soorten (meerpersoons)fietsen en skelters. Is dit leuk en genieten en het ultieme vakantiegevoel? Dat is een kwestie van interpretatie. Voor de meereizende jeugd wel. Mijn voorkeur gaat uit naar het andere gezicht van deze prachtige stad!