Pexit (exit Palanga)

29 juli 2015 - Palanga, Litouwen

Palanga is een mooie omgeving voor het vieren van G's veertiende verjaardag. We hebben Segways gehuurd, aan het strand gezeten, taart gekocht bij Maxima en zijn uit eten geweest in het door G uitgekozen pizzarestaurant. Daar hebben ze menukaarten waar de gerechten heel mooi op de foto staan. Het eten wordt precies zo geserveerd, alsof het geserveerde eten het origineel van de foto is. Dat heb ik ook in andere restaurants gezien. Het intrigeert me. Het komt op mij over als: afspraak is afspraak! Zouden er mensen zijn die klagen als de paprika op de pizza op een andere plek ligt dan op de foto? Na het eten hebben we nog wat geflaneerd. G wees ons op een straatmuzikant waar iedereen aan voorbij liep en die door niemand werd opgemerkt. Wij gaven haar wat geld om aan hem te geven. Hij zag ons, stak de straat over en zong speciaal voor ons een bluesnummer. Ik vond het bijzonder en hem vriendelijk. Hij was goed verzorgd, gaf ons een hand en zei: I love you. Menselijke waardigheid en gezien worden is heel belangrijk! Het was een mooie afsluiting van ons verblijf in Palanga. Volgende dag: Slingers van de muur, inpakken en met de bus een half uur rijden naar Klaipéda.