Palanga kitesurf

26 juli 2015 - Palanga, Litouwen

Het was vandaag, zondag 26 juli, kitesurfweer! ​Af en toe een beetje regen, veel zon, veel wind en flinke golven op zee. Dat ontdekten we tijdens een tweede fietstocht langs de kust, nu richting zuiden. Verder hebben we genoten van de prachtige natuur en wolkenluchten. Ook kwamen we onderweg een dierentuintje tegen met wolven, buffels en een struis- en andere vogels. De filmpjes en foto's vertellen het verhaal. Gisteren, zaterdag, was het weer trouwdag in Litouwen. Zoon Ca en ik zijn op tientallen trouwfoto's terecht gekomen omdat we in de botanische tuinen bij het zomerpaleis van de graaf met de moeilijke naam liepen. Daar lieten verschillende bruidsparen zich digitaal vereeuwigen. Helaas was er af en toe een buitje. De fotografen grepen die niet aan voor een leuke regenfoto, maar wachtten op de romantiek van de zonneschijn. Ca en ik bezochten daar het ambermueum. Amber blijkt in het Nederlands 'barnsteen' te heten en is een versteende hars uit een bepaald soort pijnbomen. Dankzij de informatie uit het museum weten we er nu alles van. Ik heb nu ook het vermoeden dat de souvenirverkopers geen echte amber verkopen. Er worden te veel amberen sieraden aangeboden om waar te zijn!