Palanga fietstocht

25 juli 2015 - Palanga, Litouwen

"Palanga is aan die Oossee, sowat 20 kilometer noord van die seehawe en distrikshoofstad Klaipėda en sowat 300 kilometer noordwes van die Litause hoofstad Vilnius, geleë. Die grens met Letland is net 20 kilometer verder noordwaarts geleë." (https://af.m.wikipedia.org/wiki/Palanga

Gisteren, vrijdag 24 juli 2015, hadden we zin in een fietstocht langs de kust. Litouwen is qua afstanden, natuur en relatieve vlakheid van het land zeer geschikt om te fietsen. Er zijn mooie fietspaden aangelegd. Er worden prima fietsen verhuurd. Het zonnetje scheen, de lucht was blauw. Geen reden dus om niet eens heerlijk te gaan fietsen. Wij zijn langs de kust naar het noorden gefietst, omringd door prachtige bossen en duinen en soms met zeezicht. We wilden ook wel even de Letse grens over maar dat is ons door gebrek aan bewegwijzering en kaartmateriaal niet gelukt. We hebben uiteindelijk op een hele lange bosweg toch maar rechtsomkeert gemaakt. Heel jammer, want we waren er bijna!